Koronavirus tuo mukanaan myös uudenlaisia huijauksia

Ajankohtaista

Koronavirus tuo mukanaan myös uudenlaisia huijauksia

Koronaviruksen ja sen aiheuttamien poikkeusolojen myötä myös rikolliset keksivät uusia toimintatapoja. Huijauksissa vedotaan poikkeukselliseen tilanteeseen ja tietoja pyritään urkkimaan sen varjolla. Tälläkin hetkellä tulee siis olla valppaana huijausten varalta.

 

Haluamme muistuttaa, etteivät United Bankers tai sen konserniin kuuluvat yhtiöt (”UB”) tai muutkaan asialliset toimijat koskaan kysy salasanaasi, verkkopankkitunnuksiasi tai maksukorttisi tietoja puhelimessa, sähköpostissa tai tekstiviestillä. Mikäli saat yhteydenoton, jossa näitä tietoja kysytään, on kyseessä huijausyritys.

 

Jos saat viestin, jossa kalastellaan edellämainittuja tietoja, poista viesti lukematta.Jos saat huijauspuhelun, jossa kysytään salasanaasi, verkkopankkitunnuksiasi tai maksukortin tietoja, katkaise puhelu.

 

UB on usein asiakkaisiinsa yhteydessä niin sähköpostitse kuin puhelimitse, mutta edellä mainittuja tietoja emme kysy.

 

Jos epäilet tunnustesi joutuneen vääriin käsiin, ole välittömästi yhteydessä kyseiseen palveluntarjoajaan tunnusten sulkemiseksi tai vaihtamiseksi.

 

- Verkkopankkitunnusten osalta ole yhteydessä omaan pankkiisi.

- Jos viestin sisältö liittyy johonkin ajankohtaiseen toimeen UB:lla, ole yhteydessä asiakasvastaavaasi.

- Jos asia koskee OmaUB:ta, UB:n muita palveluita, tai jos et ole varma mitä UB:n palvelua asia koskee, ole yhteydessä UB asiakaspalveluun (puh. 09 2538 0320).

- UB Rahoituksen osalta voit olla suoraan yhteydessä UB Rahoituksen asiakaspalveluun (puh. 010 524 4520).